MEDEMBLIK #PlayUnified van Special Olympics is succesvol gestart. Sporters met een verstandelijke beperking dagen topsporters uit. Onder hen Milan uit Heerhugowaard en Sara uit Medemblik.

Zes van de veertien topsporters hebben hun challenge al geaccepteerd. Zwemster Maud en Olympisch Kampioen Femke Heemskerk openden de #PlayUnified-campagne in WNL Goedemorgen Nederland. En ook Sjinkie Knegt, Suzanne Schulting, Joost Luiten en Maartje Paumen hebben hun uitdagingen geaccepteerd. Gisteravond volgde Ireen Wüst in de ‘De Staat van Stasse’ op Radio2 door de challenge met Special Olympisch kampioen Maartje aan te gaan. Wüst nodigde Maartje uit in een vol Thialf om de challenge uit te voeren! Nu is het wachten op de laatste 8 challenges met als doel: meer ontmoetingen tussen sporters zonder en met een verstandelijke beperking. Alle uitdagingen zijn te volgen en te ondersteunen via www.playunified.nl

Milan van der Giessen daagde handbalster Tess Wester uit, terwijl Sara schaatser Kjeld Nuis uitdaagt.

Wat gaan ze doen?
Het idee van #PlayUnified is even ambitieus als eenvoudig. Het brengt sporters met en zonder verstandelijke beperking letterlijk meer met elkaar in contact. Het gaat niet om het winnen maar om het samen sporten. Deze campagne is bedoeld om de Nederlandse sporters en sportclubs daarover te informeren en meer tot elkaar te brengen.

Hoe werkt de campagne?
#Playunified is een omvangrijke landelijke social media campagne. Waarin sporters met een verstandelijke beperking hun grootste sportidool in een uitdagende video of foto (fotograaf is oud-schaatser Christijn Groeneveld) uitnodigen voor een echt duel. Het betreft de absolute top van de Nederlandse sportwereld. Die topsporters zullen ook via social media moeten reageren op de challenge en deze al dan niet accepteren.

Alleen met de publicitaire aandacht die jij ons kunt geven, wordt deze campagne een echt succes. Vandaar dit verzoek en ook zeker ons aanbod om je daar behulpzaam bij te zijn. Aarzel niet te bellen om meer uitleg of meer specifieke informatie. In België is deze campagne vorig jaar al gelanceerd en is daar dankzij de enthousiaste medewerking van de bekendste topsporters en de sportmedia een enorm succes geworden.