ENKHUIZEN - Dat Enkhuizen een prachtige stad is met unieke bezienswaardigheden, weten we tot in de wijde omtrek allemaal. Maar hoe laat je de reiswereld zien dat jouw regio een mooie bestemming is? Een geschikte manier is het organiseren van een ‘FAMtrip’: je nodigt touroperators uit en laat ze de bijzondere sfeer en hotspots zelf ervaren. Zo kunnen ze nieuwe ideeën en inspiratie opdoen voor hun reisprogramma’s.
Deze week organiseren Holland Boven Amsterdam (HBA), Visit Friesland en Visit Groningen gezamenlijk zo’n FAMtrip voor touroperators uit België en Duitsland. Een kennismakingstour door Noord Nederland, die dankzij de inzet van HBA, Zuiderzeemuseum en Stichting Marketing Enkhuizen in Enkhuizen van start ging.
De Belgische en Duitse reisorganisatoren zijn in de loop van dinsdagmiddag aangekomen en overnachten in het nieuwe hotel Snouck van Loosen. Na een stadswandeling langs een aantal hoogtepunten van Enkhuizen, met een tussenstop bij de Drommedaris en een welkomstwoord van de burgemeester in het Stadhuis, toog de groep naar het Zuiderzeemuseum voor een rondleiding door het buitenmuseum em een gastvrij onthaal in het Peperhuis.
Op het avondprogramma stond een netwerkbijeenkomst waarbij ook alle partners van Stichting Travel Trade Holland uitgenodigd waren. Onder andere het Rijksmuseum, de Efteling, Best Western Hotels en Paleis het Loo zijn aangesloten bij deze organisatie die als doel heeft Nederland als bestemming zo veelzijdig en aantrekkelijk mogelijk te promoten in binnen- en buitenland.
Mede dankzij de goede organisatie en het prachtige lenteweer heeft Enkhuizen zich weer van haar mooiste kant kunnen laten zien. De touroperators vervolgen hun ontdekkingsreis de komende dagen naar de Wadden. Geïnspireerd, vol nieuwe ideeën en helemaal op de hoogte van het toeristische aanbod van Enkhuizen en omgeving!